بررسی جایگاه موسیقی (آهنگ) در ایران و جهان

شما در این سایت قراره با تمامی چیز هایی که فکر میکنید آشنا بشید و یاد بگیرید و بخوانید.

بررسی جایگاه موسیقی (آهنگ) در ایران و جهان

۱۸ بازديد
موسیقی موفق‌ترین ابزار جهت ابراز نیازهای ذهنی افراد است. چه آنان که می‌خوانند و می‌نوازند و چه شنونده‌های این آهنگ‌ها و ترانه‌ها، هیچ‌کس مایل نیست نیازهای قلبی و ذهنی خود را پنهان کند. باید پذیرفت در طول تاریخ موسیقی ایرانی، این هنر به‌خوبی توانسته نیاز هر دو گروه را پوشش دهد و زبان گویای آنها باشد.
در چند دهه اخیر، جریان اینترنت و دانلود آهنگ جدید به فضای فرهنگی دنیا و کشور ما حال و هوایی تازه بخشیده است. ارتباطات قوی در دنیای مدرن، فرصتی برای دریافت فوری جدیدترین آهنگ ها و ارائه بی‌نظیر توانایی هنرمندان این عرصه فراهم آورده است. امکان اینکه همه بتوانند با همراهی و نقش مؤثر خود، حق هنر اول را ایفا کنند.دانلود موزیک ایرانی بخشی از این همراهی است که به صدای خوانندگان و پنجه نوازندگان، قوت می‌بخشد تا بهترین‌ها را بیافرینند.

چرا دانلود موزیک جدید، و چرا دانلود آهنگ پاپ؟

دانلود اهنگ جدید ایرانی را می‌توان بخشی از پیکره بزرگ دانلود آهنگ‌های جدید تلقی کرد. نیازی که خوشبختانه زمینه برآورده‌سازی و رشد آن در سال‌های اخیر به‌خوبی فراهم آمده است. خوشبختانه، ازآن‌جهت که باتوجه‌به نیاز روحی افراد به موزیک و آرامش بی‌نظیر حاصل از گوش‌فرادادن به آهنگ های جدید، کمتر موردی را می‌توان جایگزین آن نمود.

دسترسی به آهنگ‌های جدید از جهات مختلف می‌تواند تأثیرات مثبتی بر فضای فرهنگی و هنری داشته باشد. چه آنجا که موجب معرفی فعالان عرصه موسیقی می‌شود و چه آنجا که موزیک پاپ را، به‌عنوان بخش عمده و فرهنگ شاخص و مورد علاقه عموم در دهه‌های اخیر، در کشور مطرح می‌کند. در همه این موارد، فراهم آوردن امکانات لازم جهت دانلود آهنگ جدید ایرانی، گامی برای آشنایی و دسترسی هر چه بیشتر عموم به این نوع موزیک است. قدمی که می‌تواند بیش از حد تصور در تغییر و تلطیف فضای فرهنگی کشورمان موثر باشد.

چرا دنیا تا این حد تشنه موزیک پاپ است؟

جهان، خواهان موزیک پاپ است. ریشه‌های فرهنگی این نیاز به موسیقی را می‌توان در آرامش ازدست‌رفته انسان عصر ما در دنیای پر تب‌وتاب امروزی جستجو کرد. جایی که نغمه‌های ناساز فراوانی به‌گوش می‌رسد، دانلود آهنگ پاپ و گوش‌دادن به موزیک می‌تواند جایی برای ذهن خسته انسان‌ها باشد تا از روزمرگی جاری در اطرافشان بگریزند. زبانی واحد که بی‌نیاز به گفتن، پیام‌ها را به گوش می‌رساند.

موزیک پاپ نسبت به موسیقی کلاسیک، خاستگاهی مردمی‌تر دارد. به عبارتی از دل عموم مردم برمی‌خیزد و لاجرم بر دل آنها نیز می‌نشیند. این نوع موزیک، ویژه گروه یا قشر خاصی از اجتماع نیست. دقیقاً به همین دلیل است که پاپ را موسیقی عامه‌پسند هم می‌نامند.

موسیقی فولکلور هم ارتباط عمیقی با مردم دارد، اما نمی‌توان آن را با پاپ مردمی هم‌ردیف دانست. زیرا این شاخه از موزیک، بیشتر ریشه در اقلیم و ویژگی‌های زیستگاهی داشته و عموماً به مناطق خاص جغرافیایی مربوط و محدود می‌شود. دانلود آهنگ های پاپ در این زمینه به‌مراتب کمتر صورت می‌گیرد.

موزیک پاپ، فراتر از مرزهای جغرافیایی و فرهنگی، ارتباط جدانشدنی این نوع موزیک را با عموم مردم رقم زده و تثبیت نموده است.

دیرینه موسیقی در کشور ما به کجا می‌رسد؟

ایران را، در بسیاری نقاط دنیا به‌عنوان سرزمین آواهای خوش و نواهای دلکش می‌شناسند. جایی که زمانی موسیقی از باربد تا نکیسا و به وسعت جغرافیایی مرزهای ایران باستان گستردگی داشته است. طوفان‌های زودگذر حوادث تاریخی هم باعث فروکش امواج این دریای خروشان هنر نشده و دردانه‌های ناب و بی‌نظیری به دنیای موسیقی تقدیم کرده است.

ما ترانه و آواز را از گهواره آغاز می‌کنیم. جایی که لالایی‌های مهربان و آهنگین مادر، نخستین‌بار ما را با جادوی موسیقی آشنا می‌کند. پس از آن و در طول حیات خود، بارها به نغمه‌های آشنا گوش می‌سپاریم، با آنها شادی می‌کنیم، اشک می‌ریزیم، عاشق می‌شویم و زندگی می‌کنیم …

اما این هنر نه‌تنها در گوش جان تک‌تک ما که در تاریخ فرهنگی سرزمین‌مان نیز، ریشه دوانده است. موسیقی نواحی ایران را می‌توان آغاز نشر و گسترش این هنر در سرزمین ما نامید. از نغمه‌های چاووشی و ترانه‌های بومی گرفته تا موزیک سنتی و فولکلور ایرانی، همه جلوه‌هایی از نمود احساس برآمده از دل مردم هستند که در قالب موسیقی گوش‌نواز خلق شده و در خاطر همه ما ثبت شده‌اند.

با ورود موزیک پاپ به عرصه موسیقی ایرانی، این مجموعه کامل‌تر نیز شده است. گرایش شدید عموم ایرانیان به‌ویژه جوانان به دانلود جدیدترین آهنگ ها سال به‌ویژه در این سبک طی سال‌های اخیر، فصل تازه‌ای از هنر موسیقی و تأثیرات عمیق آن در کشور ما گشوده شد. با نشر و گسترش این نوع موسیقی در ایران جریانی عظیم از شنوندگان و مشتاقان این سبک موسیقی در کشورمان به راه افتاد، موجی که هنوز هم ادامه داشته و در تلاطم است. علاقه به خوانندگان این سبک موسیقی، طی سال‌ها نه‌تنها کم نشده، بلکه مسیری برای دسترسی عموم به موزیک رایج جهان و به‌نوعی ارتباط فعال نسل حاضر با دنیای اکتیو و زنده، گشوده است.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.